Naast de abonnementen die je bijvoorbeeld al voor koffie en thee kunt afsluiten, wordt daar nu een nieuwe productgroep aan toegevoegd. Garçon Wines, een start-up in Londen, ontwierp een wijnfles die via de brievenbus kan worden afgeleverd. De 750 ml kunststof fles is gestileerd als een klassieke Bordeaux fles, alleen iets dunner en iets langer. Rondom deze verzendverpakking is een totaalconcept ontwikkeld voor online bestellen.
Het idee ontstond toen een bevriende wijnliefhebber, die in de City werkt, klaagde dat het moeilijk was wijn te kopen, omdat hij deze niet naar kantoor kon laten sturen en vaak niet thuis was als de flessen werden afgeleverd.
Marktanalyse geeft aan dat de doelgroep voornamelijk de 18 tot 40-jarigen zijn die wonen en werken in de stad en een druk leven leiden, maar wel verschillende soorten wijn willen proberen. De start-up richt zich op de verkoop van abonnementen en het leveren van wijn via brievenpost. Als onderdeel van de abonnementsdienst krijgen klanten om de paar dagen, wekelijks of tweewekelijks een fles wijn afgestemd op hun voorkeur.
Lid worden? Garcon.club
Bron: Verpakkingsmanagement.nl
abonnement, garcon, garcon.club, wijn
Comments RSS Feed