De introductie van Fuze Tea twee jaar geleden heeft het ijstheesegment op zijn kop gezet. Het innovatieve merk staat niet stil en begint direct in 2020 met haar nieuwe plannen. Coca-Cola verrast de ijstheedrinker met nieuwe receptuur, waarbij de ijsthee wordt getrokken van echte theebladeren. Daarnaast worden de pet-flessen van Fuze Tea gemaakt van 100% gerecycled plastic, waarmee de fabrikant opnieuw stappen zet richting haar duurzaamheidsdoelstellingen.
Eva Amsterdam, portfolio Iced Tea & Explorer brands bij Coca-Cola European Partners en Anouk van Huissteden, brand manager New Beverages bij The Coca-Cola Company vertellen in een uitgebreid interview met Levensmiddelenkrant over de plannen van Fuze Tea voor 2020.
Fuze Tea heeft twee jaar geleden haar intrede gemaakt op de Nederlandse markt. Hoe kijken jullie hierop terug?
Van Huissteden: “We zijn op 1 januari 2018 met veel vertrouwen in dit avontuur gestapt en hebben hierbij altijd de focus gelegd op de behoeften van de Nederlandse consument. Voor ons was het belangrijk om eerst inzicht te krijgen in hoe de ijstheecategorie eruit zag en wat we nodig hadden om in te stappen. Met als hoofddoel om de categorie naar een hoger niveau te tillen. Uit deze analyse is gekomen dat met name groene ijsthee populair is onder Nederlandse consumenten, maar onze doelgroep is ook op zoek naar verrassende smaken. Dat is waar Fuze Tea op inspeelt.”
Amsterdam: “We hebben veel goede reacties gehad op de smaak en daar blijven we op innoveren. We hebben de ondernemers beloofd dat wij hét innovatieve ijstheemerk zouden worden, door onder andere onze unieke smaken. In deze markt moet je veel aandurven met smaken en formaten, en daar zijn we onderscheidend in. Inmiddels weet 75 procent van onze doelgroep van ons bestaan af. Klanten en hun personeel zijn de echte kampioenen als het gaat om ons succes. Ze zijn betrokken en maken deel uit van onze campagnes.”
Van Huissteden: “We hadden wel verwacht dat Fuze Tea zou aanslaan bij het publiek, want we kregen ontzettend veel positieve reacties van klanten en ondernemers. Zij waren direct fan.”
Bron en meer info: Levensmiddelenkrant
Comments RSS Feed