Het was een succesvol jaar voor AfterShokz. Sinds haar oprichting in 2011 werkt het merk aan innovatieve sport headphones op basis van botgeleidingtechnologie. Begin 2020 staat de teller van het aantal patenten op 457 en het merk brengt hiermee sport headphones naar een nieuw level op het gebied van veiligheid en comfort.
AfterShokz heeft vier verschillende headphones, zoals de AeroPex, die in 2019 ruim 22 miljoen keer verkocht zijn in meer dan 55 verschillende landen. De verkooptoename werd voor 60 procent gerealiseerd dankzij samenwerkingen met onder andere MediaMarkt, Costco en Best Buy. Op Amazon geven gebruikers hun headphones een gemiddelde score van 4.5 sterren.
Plogging
AfterShokz is dit jaar ook nog aan het ploggen geslagen. Ploggen? Ploggen! Wie plogt, werkt aan zijn conditie én aan een schonere leefomgeving. De term ‘plogging’ is overgewaaid uit Zweden en is een samenvoeging van ‘plocka up’ (oprapen) en ‘joggen’. Hardlopers prikken tijdens hun ronde dus rondslingerend afval mee. In 2019 verdienden ruim 200 hardlopers karmapunten door te ploggen tijdens een van de 13 plogs die AfterShokz organiseerde in verschillende steden. Bij elkaar werd er 1550 minuten geplogd en werden 243 zakken afval verzameld met een totaalgewicht van 751,5 kg.
ShokzStars
Online doet AfterShokz het goed: verspreid over hun social mediakanalen (Facebook, Instagram, YouTube en Twitter) hebben zich inmiddels 215.384 fans verzameld. Onder hen zijn 171 brand ambassadors, ook wel ShokzStars, die de producten wereldwijd representeren. Ook internationale media zijn enthousiast: Forbes reviewde de Trekz Air als “The best bone conduction headphones yet” en USA Today prijst de producten voor hun gebruik tijdens het rennen. Runner’s World vult aan: “The perfect technology to enhance any run.”
aftershokz, featured, koptelefoon, ploggen, plogging, shokzstars, social media
Comments RSS Feed