Ondernemen

Opvallen met je bedrijf? Zo doe je dat!

10 sep , 2020  

Wil je voor jouw bedrijf nieuwe klanten werven, dan zul je moeten zorgen dat je bedrijf zichtbaar wordt. Natuurlijk kun je via mond-tot-mondreclame klanten krijgen, maar ook dan geldt dat je eerst zichtbaar moet zijn om je eerste klanten te werven die vervolgens voor nieuwe klanten gaan zorgen. Maar hoe kun je de zichtbaarheid voor jouw bedrijf vergroten? Dus wat zijn de mogelijkheden? Dat en meer lees je in dit artikel.

Gevelreclame

Iedere maand betaal je geld om gebruik te maken van je bedrijfspand. Dus het zou zonde zijn als je die investering niet optimaal benut. Een van de manieren om het pand beter te benutten is door gebruik te maken van gevelreclame. Je daarin verschillende soorten gevelreclame. Je hebt keuze uit spandoeken, doosletters, lichtbakken, freesletters en reclameborden. Maar voor welke soort gevelreclame moet je dan kiezen? Dan hangt van je wensen af. Wil je regelmatig een andere boodschap plaatsen, omdat je bijvoorbeeld een actie onder de aandacht wil brengen? Dan zijn spandoeken de beste keuze.

Wil je liever je bedrijfsnaam en je toegevoegde waarde 24/7 via de gevelreclame communiceren? Dan zijn verlichte doosletters of lichtbakken een goede optie. Geen zin in verlichting? Kies dan voor freesletters. Al kun je alle onverlichte reclame (dus ook spandoeken) altijd indirect verlichten met spots die je op de gevel kunt monteren.

Autoreclame

Hoewel je met gevelreclame je bedrijf beter zichtbaar maakt en de aandacht van voorbijgangers kunt trekken, is het bereik beperkt. Met autoreclame heb je daar geen last van.

Sterker nog, als je investeert in het laten bestickeren van je bedrijfsauto en je dagelijks met de bestickerde auto de weg op gaat, is het aantal mensen dat je reclameboodschap ziet in de meeste gevallen behoorlijk groot.

Zo zorg je effectieve autoreclame

Hoewel autoreclame voor veel zichtbaarheid kan zorgen, gaat het er uiteindelijk om, om hoeveel mensen op basis van je reclameboodschap contact met je opnemen om mogelijk zaken met je te doen. Daarom is het van belang dat je een goed doordachte boodschap op je auto laat aanbrengen. Enkele aandachtspunten hierbij zijn:

  • Zorg dat je boodschap in één oogopslag duidelijk is en inspeelt op het belangrijkste ‘probleem’ dat jij voor jouw klant oplost.
  • Gebruik weinig tekst. Voorbijgangers hebben geen tijd om meerdere zinnen te lezen. Daarvoor is het moment van zichtbaarheid te kort.
  • Vermeld alleen je belangrijkste bedrijfsgegevens. Dus je bedrijfsnaam, het adres van je website en je telefoonnummer.
  • Gebruik geen onnodige afbeeldingen die de aandacht van je kernboodschap afleiden.

Als je met de bovenstaande aandachtspunten rekening houdt, dan is je autoreclame al een stuk effectiever dan die van menig andere concurrent. Veel bedrijven maken namelijk de fout om een nietszeggende boodschap op hun auto aan te brengen. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsnaam of logo en de contactgegevens. Dat prikkelt je potentiële klant totaal niet om contact met je op te nemen!

Bedrijfskleding

Bedrijfskleding zorgt niet alleen voor zichtbaarheid als je over straat loopt, maar wekt ook vertrouwen. Met bedrijfskleding laat je namelijk zien dat je de uitstraling van je bedrijf en je personeel serieus neemt. En bovendien schept het ook een stukje herkenning, omdat degene bij wie op bezoek gaat direct ziet dat je onderdeel uitmaakt van jouw bedrijf.

Online Marketing

Tot zover hebben we het met name gehad over manieren om je zichtbaarheid te vergroten met behulp van objecten. Maar het online werven van klanten mag natuurlijk niet onbesproken blijven in dit artikel.

Hoewel online marketing zeer populair is onder bedrijven, is het van belang dat de marketing goed doordacht wordt aangepakt. Anders gaat het ten koste van je resultaat. Wil je aan de slag met online marketing om aan je zichtbaarheid te gaan werken, schakel dan altijd een webbureau of een online marketingbureau in, in plaats van dat je zelf van alles gaat uitproberen.

En dat advies geldt overigens voor alle vormen van zichtbaarheid. Is het niet je vak? Besteed het dan uit of leer het eerst te beheersen.

, , , ,



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.