Lifestyle, Ondernemen

Jezelf onderscheiden als kledingwinkel in 2019

17 jan , 2019  

Jezelf onderscheiden als kledingwinkel is in deze tijd erg lastig. Er komen meer kledingwinkels bij en het is daardoor moeilijk om onder de aandacht te komen van je doelgroep. In dit artikel zal er worden gekeken hoe je als kledingwinkel je toch kan onderscheiden van de rest.

Aangezien 95% van de mensen in Nederland tegenwoordig gebruik maken van Google is Google Ads een perfecte manier geworden om te adverteren. Daarnaast kan je met Google Ads perfect jouw doelgroep benaderen. Doordat het adverteren op Google zo populair is geworden zijn er ook volop ontwikkelingen aan de gang binnen het platform. In dit artikel zal er meer toelichting worden gegeven over deze ontwikkelingen en waarom het een geschikt platform is voor jouw bedrijf.

Enorm veel concurrentie
Het is de laatste jaren steeds moeilijker om je te onderscheiden als kledingwinkel en dit komt met name door de grote concurrentie. De grote kledingbedrijven blijven populair en daarnaast zijn er ook veel startende ondernemers in de modebranche. Nu.nl schrijft dat er  dat er in 2018 bijna 1000 meer tieners (3586 ten opzichte van 2728) zijn begonnen met een bedrijf en een groot deel hiervan heeft gekozen voor de mode. Kortom, er is volop concurrentie. Hoe komt je onder de aandacht van je doelgroep? Een effectieve manier is via Google Ads.

Wat is Google Ads?
Google Ads is het adverteren via Google.  Hierdoor is het mogelijk om op zoekwoorden te adverteren die relevant zijn aan jouw kledingbedrijf. Denk bijvoorbeeld aan ‘goedkope vrouwenschoen’ of ‘Gucci schoenen vrouwen’. Met advertenties betaal je per klik. Als er dus niemand op je advertentie klikt, hoef je ook niks te betalen. Meestal is het zo dat hoe meer zoekvolume er op een zoekwoord zit, hoe hoger de prijs is die je moet betalen per klik.

Ontwikkelingen binnen Google Ads
Doordat steeds meer bedrijven de voordelen zien van het adverteren via Google zijn er een aantal ontwikkelingen aan de gang. De grootste Google Ads ontwikkelingen die nuttig zijn om te weten voor ondernemers in de modebranche zullen hieronder worden besproken.

Toenemen klikprijzen in Google Ads
Aangezien steeds meer bedrijven de voordelen zien van het adverteren in Google zijn de klikprijzen de laatste jaren ook gestegen. Dit kan voor veel bedrijven de reden zijn dat ze toch niet kiezen voor het adverteren in de zoekmachine. Dit is zonde. Door het aantal mensen dat dagelijks gebruik maakt van Google laat je een enorme kans liggen als je niet gebruik maakt van Google Ads.

Toch hoeft Google Ads helemaal niet duur te zijn voor bedrijven. Het klopt namelijk dat op zoekwoorden met een hoge volume en veel concurrentie de kosten voor een klik erg veel is. Echter, de kosten voor zoekwoorden met een lager volume en minder concurrentie is een stuk lager. Dit kan echter nog steeds zeer aantrekkelijk zijn. Als je adverteert op meerdere zoekwoorden met een lagere volume, maar die wel erg relevant zijn aan je bedrijf, kan je het adverteren in Google erg rendabel maken.

Een andere manier om de kosten per klik te verlagen is om de kwaliteitsscore en de advertentie zelf te verbeteren. Zorg er ook voor dat de pagina van je website waarop mensen terecht komen past bij de advertentie. Mensen die opzoek zijn naar voetbalschoenen willen niet terecht komen op een pagina met alle sportschoenen. Hierdoor is de kans groter dat ze weggaan en dat je veel geld betaalt voor Google Ads, maar je er weinig voor terug krijgt.

Als je weinig tot geen kennis hebt van het adverteren in Google is het zeer verstandig om advies te vragen van een online marketingbureau of het laten uitbesteden bij één. Adverteren in Google is namelijk met de toenemende populariteit lastig om zonder goede kennis je advertentie rendabel te maken.

Promotie extensies in Google
Sinds kort kan je met een advertentie in Google ook promotie extensies toevoegen. Zoals de naam al doet vermoeden kan je  promoties tonen in je advertentie. Deze promotie extensie komt onder de rest van je advertentie te staan. Als je bijvoorbeeld een korting op jassen hebt die een bepaalde periode beschikbaar is, kan je dit als promotie extensie toevoegen. Voorbeeld: Nu 10% korting op winterjassen – Geldig tot 19 december. Een promotie extensie is een ideale manier om mensen op jouw advertentie te laten klikken. Want 10% korting op winterjassen, wie wil dat nou niet?

Adverteren via Google is voor bedrijven de ideale manier voor het opbouwen van naamsbekendheid, het onder de aandacht brengen van een product of dienst en voor het behalen van omzet. Alles gebeurd tegenwoordig online en doordat 95% van de mensen in Nederland gebruik maakt van Google is het een ideaal platform voor het bereiken van je doelgroep. Het is hierbij wel noodzakelijk dat je het adverteren in Google op een goede manier uitvoert. Anders kan je namelijk zeer vol kosten maken en er maar weinig voor terug krijgen.

, , , ,



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.