Aanstaande maandag 6 maart is de aftrap van de zesde editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. Sinds afgelopen editie is zuivel toegevoegd aan de campagne, inmiddels is dit een blijvend onderdeel. De campagne nodigt heel Nederland uit om de uitdaging aan te gaan en zo op een positieve en inspirerende wijze bewust te worden van de positieve klimaatimpact van minder vlees en zuivel eten. Dit is dé week waarin Nederland leert hoe gemakkelijk en lekker eten zonder vlees en zuivel kan zijn. Na een recordaantal deelnemers tijdens vorige editie wordt ook dit jaar weer verwacht dat veel deelnemers, maar ook supermarkten, producenten, scholen, pompstations, studentenverenigingen en ministeries zich aansluiten bij het initiatief.
Een Weekje Zonder
Met de ambitie om het succes van voorgaande jaren verder te vergroten, pakt de organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel dit jaar uit met het televisieprogramma ‘Een Weekje Zonder’. In dit programma koken chef Mikko Kuiper en Jetske van den Elsen dagelijks toegankelijke en vooral lekkere gerechten zonder vlees en zuivel. Elke dag staat een ander thema centraal zoals budget koken, eiwitbronnen en vleesvervangers. ‘Een Weekje Zonder’ is aankomende week elke dag om 18:00 uur te zien op 24Kitchen.
Week vol initiatieven
De campagne staat dit jaar met 69 partners sterk en ook zij organiseren allerlei initiatieven. Dit kan er deze week worden verwacht:
Het zesde jaar
Afgelopen jaar nam 1 op de 5 mensen in Nederland deel aan de campagne en had bijna twee-derde van het land de campagne gezien of gehoord. Na afloop van de campagne gaf 87% van de deelnemers aan vaker vlees te willen laten staan en 73% van de deelnemers ook zuivel. Ondanks dit grote succes blijft de organisatie achter de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel innoveren om zo iederéén in Nederland te bereiken en te activeren om de uitdaging aan te gaan. Zo ligt er dit jaar meer nadruk op de mannelijke doelgroep door middel van drie mannelijke ambassadeurs: Bas, Felix en Jason. Daarbij is er ook voor een nieuwe, creatieve abricampagne gekozen in samenwerking met Chuck Studios. De abricampagne is opgezet met de ambitie om iedereen in Nederland aan het denken te zetten, zodat zo veel mogelijk mensen de uitdaging aangaan om de keuken zonder vlees en zuivel te ontdekken.
Net als voorgaande jaren is er ook een digitaal receptenmagazine ontwikkeld die hier gedownload kan worden, zodat iedereen inspiratie kan opdoen om de Week Zonder Vlees & Zuivel op een smaakvolle manier in te gaan.
24kitchen, berlin visits, featured, koken, peter gast, recepten, redefine meat, vegetarisch, Vivera, vlees vervangen, week zonder vlees
Comments RSS Feed