Lidl heeft naast haar standaard producten een serie Deluxe-producten in het assortiment. De verpakkingen uit deze productgroep stralen luxe en kwaliteit uit. Mooi voorbeeld hiervan is het koffietonnetje gemaakt van paulownia hout waarin Colombiaanse arabica koffiebonen zijn verpakt. Deze traditionele verpakking zorgt volgens Lidl voor een langere houdbaarheid en minimaliseert de bitterheid en maakt dat deze koffie bijzonder mild smaakt.
De in één kleur bedrukte verpakking straalt eenvoud uit en tegelijkertijd geven de papieren ‘hoepels’, de koperen spijkertjes, het zegel en het bruine treklintje de verpakking een chique uitstraling. Het Rainforest Alliance keurmerk, dat staat voor betere arbeidsomstandigheden en het behoud van natuur en milieu, giet nog een extra duurzaamheidssausje over de houten verpakking.
Om de houdbaarheid van ruim één jaar te garanderen zijn de bonen verpakt in een flexibele folie van aluminiumlaminaat met ventiel. De toegevoegde waarde van het tonnetje maakt dat de discounter 3,99 euro vraagt voor 250 gram ‘supremo’ koffiebonen.
Andesgebergte
De grote Hochland Supremo-boon is volgens Lidl de bekendste vertegenwoordiger van de Colombiaanse koffiespecialiteiten. Op hoogtes tussen 1.400 en 1.800 meter op de hellingen van Centraal Cordillera (Andes) gedijen ze in het vochtige klimaat van de teeltgebieden als Popayán, Bucaramanga, Huila, Tolima en Medillin. Deze koffie kenmerkt zich door zijn fijne zuurgehalte en een uitgesproken volheid door een milde, zachte body en een licht-nootachtige smaak.
Bron: Verpakkingsmanagement.nl
Comments RSS Feed