Het nieuwe jaar is begonnen! Dit is hét moment voor de koffie- en theekenners van Simon Lévelt om hun glazen bol erbij te pakken en de trends voor 2018 te voorspellen.
Nieuwe koffiesmaken
Veel koffietrends beginnen in het land van oorsprong. Zo ook in Brazilië, waar producenten met behulp van universiteiten en experts met verschillende onderdelen van het productieproces experimenteren. De focus komt dit jaar te liggen op de fermentatiefase van koffie. Simon Lévelt verwacht veel dubbel-gefermenteerde en koud-gefermenteerde koffiespecialiteiten uit Brazilië terug te zien.
Honey & ongewassen
Koffie geproduceerd via de honey-methode en de ongewassen-methode is in opkomst. Maar, het gaat nog wel een paar jaar duren voordat deze koffiesoorten zo populair zijn dat je ze ook in de supermarkt tegenkomt.
Koffie blurring
Tegenwoordig kijkt niemand er meer raar van op dat je bij de bakker ook terecht kunt voor een coffee to go. Een koffiebar in de fietsenwinkel of bij een outdoor specialist, dat is wel iets nieuws. Koffie wordt steeds vaker ingezet om andere winkels te versterken. Andersom gebeurt het ook. In Zuid-Korea is brood het nieuwe koffie en kun je voor ambachtelijk brood terecht in de koffiebar.
(Alweer) Matcha
Het leek onmogelijk, maar de populariteit van Matcha blijft stijgen. In het begin werd de poederthee vooral gekocht door Japanse expats en westerse connaisseurs. Later liftte het mee op de gezondheidstrend en onlangs steeg de bekendheid door het programma Heel Holland bakt waarin Matcha werd gebruikt in hartige en zoete gerechten. Nu ook de supermarkten Matcha-gerelateerde producten verkopen, raken toch steeds meer mensen bekend met deze bijzondere thee.
Milk Tea
Simon Lévelt verwacht deze zomer een opmars van Milk Tea. Milk Tea is een verfrissende cold brew van krachtige Earl Grey thee in volle melk. Het verrassende aan deze drank is de onverwacht krachtige, frisse theesmaak.
Kurkuma thee
De verrassing van 2018 is Kurkuma thee. Zoals vele andere theetrends vind ze haar oorsprong in de gezondheidshoek. De thee-experts van Simon Lévelt zijn van mening dat Kurkuma thee vooral heel erg naar kurkuma smaakt in plaats van thee. Daarom heeft het nog niet zijn weg naar de Simon Lévelt winkels gevonden.
Benieuwd naar de overige koffie- en theetrends van 2018? Kijk op simonlevelt.nl
koffie, koffiepartner, matcha, simon levelt, thee
Comments RSS Feed