Koffie, Lifestyle

Emmi CAFFÈ LATTE breidt uit richting retail

16 jun , 2016  

Emmi CAFFÈ LATTE is sinds de introductie in 2015 het snelst groeiende ijskoffiemerk in het Petrol-kanaal*. Vanwege deze positieve resultaten en de groeiambities van Emmi CAFFÈ LATTE, breidt het merk nu verder uit richting retail. Sinds begin dit jaar zijn de ijskoffies van Emmi al verkrijgbaar bij o.a. Shell en AH to go. Vanaf week 22 staan de smaken Cappuccino en Macchiato in het zuivelschap van Albert Heijn in Nederland.

De ijskoffiemarkt is de laatste jaren gegroeid**. Verse dranken met een duidelijke positionering, die voor de consument iets te bieden hebben op het gebied van fresh en convenience, zijn trending. Nederland was altijd al een koffieland, maar de aandacht voor koffie blijft groeien. Koffie is trending, niet alleen onder volwassen, maar vooral ook bij de jongere consument waarvoor koffie echt een lifestyleproduct is. Bij elkaar opgeteld; gunstige ontwikkelingen voor de categorie ijskoffie.

“Als je Nederland vergelijkt met de ons omringende landen, zoals België en Duitsland, staat ijskoffie on the go nog wel aan het begin van de groeicurve. De categorie heeft nog een enorm potentieel, dat zien we ook terug in de groeicijfers van de afgelopen jaren. Mede daarom ook is de uitbreiding richting retail een belangrijke stap voor zowel Emmi CAFFÈ LATTE als het totale vers-portfolio van Emmi Benelux. Met ijskoffie kunnen retailers zich onderscheiden en meerwaarde creëren”, aldus Barend van Kesteren, Managing Director van Emmi Benelux.

Emmi CAFFÈ LATTE is een milestone binnen de huidige strategie van het bedrijf. Het wordt, net als in de rest van Europa, één van de belangrijkste merken binnen het portfolio van Emmi Benelux, samen met de Kaltbach grotgerijpte kazen en de Emmi Fondü, kwaliteitsproducten waar Emmi ook bekend om staat. Om de groeistrategie te bewerkstelligen werkt Emmi intensief samen met diverse retailpartners.

Prijs en verkrijgbaarheid
Emmi CAFFÈ LATTE is in Nederland verkrijgbaar in een handige cup van 230 ml., in drie fresh kicks: Cappuccino, Macchiato én Macchiato Light. De verkoopadviesprijs is €1,69 per stuk.

, , ,



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.